Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

11 Nisan 2011 Pazartesi

YÜREK SARSINTILARI-9



ÇÖLE SÜRGÜN



Sahi;
Bir yaralı yürekte kaç veda taşınır..?
Kaç hasret kanar durur..?
Kaç kez ölür insan..?


Umutlarım sevdaya düştü..
Şehir buz kesti..
Gözlerin kaybolmuştu..

Sen!..
Ruhumu ipe çekip..
Gözlerimdeki  ışığı alıp gittin..
Uçsuz bucaksız bir çöle,
Sürgün oldum yeniden..

Yeniden kırıldı kanadım.
Semaya kanat çırpmaya heveslenirken..
En derin kuyularda..
Buz tuttu yanan yüreğim..
Kör kuyulara haykırdım isyanımı..
Ve avuttum çocuk yanımı..
Sessiz ninnilerle..
Uykusuz gecelerde..

Bekle çocuk bekle!
Çöle yağmur inecek!..
Nur inecek!..

Bekliyorum o anı..
Ve benden çalınan zamanı..
 Şimdi daha çok özlüyorum
Afgan Dağlarında,
Ve Bosna sokaklarında..
Nasip olmayanı..

Yağmur yağıyor,
Bir nisan sabahı..
Rüzgar savuruyor ruhumu..
Alıp darağacından..
Gözlerim hala semadan haber bekler..
Kulağım rüzgarda..
Bana fısıldadıgı son ayeti dinliyorum..

Şimdi bildim!..
"Ey aseman* bildin mi!..?"
Diye haykiran sesi..

Ey aseman bildin mı?
Ruhumdaki kuraklığı..
Haber ver ey aseman!..
Çöl sürgünümün
bittiği ''an''ı..
                                                                                                                        
Sahi;
Bir yaralı yürekte kaç veda taşınır..?
Kaç hasret kanar durur..?
Kaç kez ölür insan..?


İstanbul-2011
                                                                                                                   
  

* aseman(آسمان ): Afganca (Peştunca) ve Farsca'da gökyüzü demek,Ancak bizdeki gökyüzünden(asuman) çok geniş anlam yüklenmiş..İlahi yöne de vurgu var.. 


29 yorum:

  1. ne kadar büyükse bir yürek o kadar veda taşır ve nekadar severse insan o kadar ölür...

    YanıtlaSil
  2. çöl rüzgarları aldatıcı olur. Dilerim rüzgar çöle bulutları değil, çöldekini yemyeşil bir ormana götürür. Ancak öyle yağan yağmurun bir anlamı olur :)

    selamlar..

    YanıtlaSil
  3. Sahi;
    Bir yaralı yürekte kaç veda taşınır..?
    Kaç hasret kanar durur..?
    Kaç kez ölür insan..?

    var mıdır sahiden bu soruların cevabı? yoksa sadece içindeyken mi, içimizdeyken mi yaşanır?

    YanıtlaSil
  4. Şeyh Galip' in pek sevdiğim bir sözü vardır; Bir şulesi varki şem-i canın,fanusuna sığmaz asumanın.

    Kaç kez ölmek...? dirilişlere gebe ölümler... her kum tanesi asemanı bilirde ya bizler...

    Tebrikler arkadaşım tebrikler.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Leydikiller;

    Dağına bakıp karını verirmiş mevla..

    öyle bir şey galiba..

    Saygılar..

    YanıtlaSil
  6. Sevgili belh;

    Hayal ediyorum o ormanı..
    Yemyeşil,ve keyifle öten kuşların sesi..

    Hatırlattıkların için teşekkürler.:))

    Selam ve saygı benden..

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Maya;

    Bu soruların cevabı herkeste farklıdır galiba..
    Belki bazılarında soruya bile dönüşmemiştir hala..

    Galiba bu sorular,sadece yaşanarak cevap bulur..
    Evet herkesin cevabı kendinde, kendi içinde..

    Saygılar..

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Esinti;

    Evet her kum tanesi bilir 'aseman'ı..
    Ya insan..?
    İnsan bilmez gölgesinde yaşadığı 'aseman'ı..

    Evet her ölüm yeni bir diriliştir aslında..
    Bilene,farkında olana..

    Teşekkürler dost teşekkürler..:)

    Ve saygılar..

    YanıtlaSil
  9. Şu ana kadar nasip olmayanın, ama şimdi ama sonra ama mutlaka nasip olmasını dilerim :) Aseman bilir Deli Abim, sen daha bilmezken bilir, bilirim bundan şüphen yoktur aslında :) Madem 'sahi' demişsin, madem üç soru sormuşsun, benim de üç cevabım olsun o halde...
    - Bir yaralık yürekte kaç veda taşınır?
    - Yaralı bir yüreğin taşıyamayacağı veda yoktur!
    - Kaç hasret kanar durur?
    - Ha bir, ha bin; sayının bir önemi yoktur!
    - Kaç kez ölür insan?
    - Hiç!

    Selam ve saygılarımla Deli Abim :)

    YanıtlaSil
  10. Sevgili ÖZ;

    Amin..

    Ne desem ki..?

    Seni Allaha'a emanet ediyorum..
    O'nun Rahmetine,
    Merhametine,
    Ve Şefkatine..

    Selamlarımla..:)

    YanıtlaSil
  11. Daha ne diyeceksin Deli Abim, dedin ya işte :) eyvAllah...

    YanıtlaSil
  12. Sevgili ÖZ;

    Sen güzel bir kardeşsin..
    Hem de çok güzel..:)

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Budeliçocuk,
    ben de oz'un yorumuna tamamen katılıyorum.Allah muradınızı versin diliyorum.

    YanıtlaSil
  14. Sevgili nani;

    Rabbim,hepimizin muradını versin,inşaallah..

    O'nun hazinesi sınırsız..
    Ve gani O..
    Merhametlilerin en Merhametlisi O..

    Saygılarımla..

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Modafobik;
    Hoş geldin..

    Teşekkür ederim..

    Ancak biraz abartıyorsun..
    O kadar da değil..

    Saygılar..

    YanıtlaSil
  16. Tek kelimeyle muhteşem yazmışsınız.
    Üstüne söyleyecek söz bulamadım, inanın..

    Gönlünüze sağlık...
    Saygılar...

    YanıtlaSil
  17. Sevgili SırfŞiirselYorum;
    Hoş geldiniz..

    Mim'lendiysek bakarız icabın..:))

    Saygılar..

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Zeugma;

    Övgüde çok bonkör olduğunu biliyor musun..?
    Ben muhteşemin yanından bile geçemem..
    saygılar...

    YanıtlaSil
  19. hani bir yüreğin varsa acısıda bir tane olmalımı

    gerçekten yüreğe dokunmuş..
    yüreğime dokunmuş..

    YanıtlaSil
  20. Sevgili dağınık o''da;
    Hoş geldiniz..

    Bir yüreğin kaç tane acısı olur..
    Açıkcası ben de bilmiyorum..
    Bence her yürek sahibi bilir kendi acısını ve acının sayısını..
    Benim ki sadece bir soru..

    Ve hiç kimsenin yüreğine,yürek acısı dokunsun istemem..

    Yüreğine sağlık..:)

    Saygılar..

    YanıtlaSil
  21. Övgü falan değil, yorumu yazarken o anki düşüncelerimdi.
    Profesyonelce yazılmış, etkileyici bir şiir bu(dizaynı dahil). Alttaki de öyleydi...
    TDK--> muhteşem: Gösterişli, görkemli.
    Yanından bile geçemem, derken siz de mütavazılıkta tavan yapmışsınız...
    Saygılar...

    YanıtlaSil
  22. Sevgili Zeugma,

    Sevgili dost,

    Ben duygularımı aktarmaya çalıştım sadece..
    Bu alanda çok da profesyonel sayılmam..
    İnanın ki;sizin kastettiğiniz edebi ve estetik kaygıları çok düşünmedim..

    Beğenmenize sevindim açıkcası..
    Dostça takdirleriniz elbette ki hoşuma gidiyor..
    Ancak hadimi,hududumu bilem gerekir..

    Ve daha güzelleri,çok daha güzelleri yazmak için..
    Paylaşmak için..

    Dostca yorumlarınız ve takdirleriniz için sonsuz teşekkürler..

    Saygılar..

    YanıtlaSil
  23. sana mı ait bu şiir ? oyleyse şayet , cok güzel ...

    YanıtlaSil
  24. SevgilihayatbirkutuçikolatagibidiryeğeN!!;

    Şiir nacizane bana ait..
    Başkasına ait bir şiiri yazarını belirtmeden sayfama koyamam ki..:)

    Beğenmenize sevindim..:)

    Saygılarımla..

    YanıtlaSil
  25. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil

  26. Uslubu güzel fakat şiiri asıl güzlleştiren içtenlik ve yaşanmışlık kokması naçisane fikrim :)

    YanıtlaSil
  27. Sevgili Özgür;
    Önce hoş geldin..:)

    İçtenlik olmadan şiir olmaz ki..
    Yaşanmışlığa gelince;hepimiz bir şeyler yaşıyoruz yeryüzü sahnesinde..

    saygı ile..:)

    YanıtlaSil

Dost dilinden