Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

21 Nisan 2011 Perşembe

Mim'lendim..

Düşürdün Aşkın Narına..





 
Sevgili dostlarım,SırfŞiirselYorum ve Kağıttan Gemiler,beni Mim'lemişler..
Ben de kendilerini kıramadım..
Şu an kendimi ifade etmek için bir çok cümle kurabilirdim..
Ancak hiç birisi Anadolu kokan türkülerimiz kadar etkili olmazdı..
Ben de bu güzel türküyle kendimi ifade edeyim dedim..
***********
Tabi bu güzel türkünün yazırını da anmadan geçmek olmazdı..
Çünkü Türkünün son kıtası videoda yok..
O kıtanın sözlerini de ben aşağıya aldım..

Saygılarımla..


Ali Rıza'm sızlar yara,
Gülistandım döndüm hara.
Çekiverin zülfikar'a,
Kılsın pare pare beni.






29 yorum:

  1. Çok severim bu türküyü.

    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  2. Çok çook güzeldi be Deli Abim, eyvAllah :)

    YanıtlaSil
  3. Yüreğine sağlık.. Ayrı bir güzeldir bu türküler.
    Teşekkür ettim :))

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel :)) Ben biraz fasılcıyım ama ney'in sesi olan türküleri dinlemekten alıkoyamam kendimi. Misal Acem Kızı.Tavsiye ederim.
    Bende teşekkür ediyorum :)

    YanıtlaSil
  5. 'Çekiverin Zülfikara
    Kılsın pare pare beni'

    Kendinizi bu deyişle tanımladığınızı söylemişsiniz ama Zülfikara çekilmeyi istemek?

    Orda takıldım ben..

    YanıtlaSil
  6. Ben ilk defaa dinledim ve çok sevdim.Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Sazan;

    Evet türkü/deyiş çok güzel..

    sevindim beğendiğine..:)

    Benden de saygılar ve sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Sevgili OZ;

    Evet çok güzel..:)

    Eyvallah..:)

    YanıtlaSil
  9. Sevgili SırfŞiirselYorum;

    Ben teşekkür ederim..:))

    Senin de yüreğine sağlık..

    Saygılar..

    YanıtlaSil
  10. Sevgili ..Saadet !.;
    Acem Kızı türküsünü dinleyeceğim..:)

    Aslında Türkülerimizin hepsi çok güzel..

    Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  11. Sevgili nani;

    Bence türkü/deyiş'in tamamına bakmalısınız..

    Aslında bahsettiğiniz bölümün olduğu kıt'a videoda yoktu..
    Ben deyişin sahibine saygı olsun diye o kit'ayı ekledim..

    Asıl önemlisi de burada mecaz var..
    Çok yoğun bir sembolik dil kullanımı söz konusu..
    Beni en çok etkileyen de bu..
    Ayrıca Zülfikar'a çekilmek de istemiyorum doğrusu..:))

    Ama bu deyişi çok seviyorum..

    Umarım ki yeterli bir açıklama olmuştur..:))

    Teşekkürler..
    Saygılar..

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Kelimeler Dünyası;

    Ne güzel!..
    ilk defa dinleyip sevmeniz..

    Gerçekten Türkü/deyişler çok güzel..

    Ben teşekkür ederim..
    Saygılar..

    YanıtlaSil
  13. Budeliçocuk,
    saygılar bizden efendim..

    Zaten ben deyişi bütün aldığım için son kıta ilgimi çekti ya. Video değil de, bu deyiş sizin kendinizi ifadeniz diye algıladım. Zan dünyası kusuruma bakmayın. Mecaz yada sembolik dil diyorsunuz ya
    zülfikardaki mecaz nedir ?
    ya da sembolik anlatım ?
    hangisi varsa ve sakıncası yoksa aydınlanmak isterim..
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. Sevgili nani;

    Zülfikar'ın mecaz anlamını ya da sembolik anlamını soruyorsun..
    Öncelikle sana çok teşekkür ediyorum,bu güzel soru için..:)

    Zülfikar'i salt bir savas araci olarak görmemek gerekiyor. Zülfikar, gerçek adaletin, hakkaniyetin, dogrulugun, mertligin sembolüdür.

    Bence böyle anlamak gerek..
    O zaman deyişte ki anlamı da ortaya çıkar..

    Bir diğer anlamıda kılıca sahip olanın Engin bir fikre ve görüşe sahip olduğudur..

    Bir başka anlamı da;bilirsin Zülfikar'ın ucu çataldır..
    Yani iki ucu vardır..
    Birisi dış düşmana karşı kullanılacak uç..
    Diğeri de içimizdeki düşmana,yani nefsimize karşı kullanacağımız uçtur..

    Umarım ki açıklamalarım yeterli olmuştur..:)

    Saygılarımla..

    YanıtlaSil
  15. Aydınlandım. Ve diyorum ki bildiğim anlamı tarafınızdan bilinmemekte, sizin bildiğinizi de ben bilmemekteyim. Deyişlerde öyle bir anlam kullanılır ki ona da mecaz değil de başka birşey denir.Beni aşan konular. saygılar...

    YanıtlaSil
  16. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  17. kendi ücarnizda bu denli yogun duyulari barindirmak, belki de daha fazlasina tohum ekmek ne büyük bir zenginlik.

    her sey yogruldukça güzellesir .. :)

    hos oldu sevgili bu deli çocuk, hemde çok hos oldu !

    YanıtlaSil
  18. Sevgili nani;

    Bazı kelimelere yerine ve söyleyiş biçimine göre farklı anlamlar yüklendiğini bilirim..
    Ancak her şeyi bilmediğimi de bilirim..
    Buna imkan da yok zaten..

    Bildiklerimi sizinle paylaştım..
    Nacizane ifade etmeye çalıştım..
    Ama bu konudaki her şey benim bildiğim ve söylediğimdir demedim, diyemem de..

    Mutlaka siszin ya da başkalarının bildiği daha deruni anlamlar vardır..

    Açıkcası beni meraklandırdınız..
    İnşaallah bu konuyu daha detaylıca araştıracağım..

    Saygılarımla..

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Lô - Lâ;

    Aslında zenginlik benden değil,
    Anadolu'dan..
    Bu güzel topraklardan..
    Bu coğrafyada yaşayanlardan..

    Asıl zenginliğin kaynağı,engin güzelliklerin yaşandığı bu topraklar..

    Nazik iltifatlarınız için teşekkürler..:)

    Saygı ve sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  20. cok uzaklarda olan birini soylenecek sey mi bu simdi; ah ozlem aah..

    sevgiyle efendim :)

    YanıtlaSil
  21. Sevgili Lô - Lâ;

    Size,özlemini çektiğiniz ülkemizden kucak dolusu selam gönderiyorum..
    Hem de kuşların kanatlarıyla..

    Saygı ve sevgiyle hocam..:))

    YanıtlaSil
  22. Size inceliginizden dolayi minnettarim efendim :)

    gri kent gozumde gokkusagina burundu .. sukran :)

    sevgiyle ..

    YanıtlaSil
  23. Araştırmaya sevk ettiyse deli saçmalarım, çok memnun olurum doğrusu!
    Yorumlar bütününde, sizinle tek ortak fikrimiz;
    ''en iyi bildiğimiz,hiç birşey bilmiyor olduğumuz'' dur diyorum. Bizimkisi sadece laf salatası oldu maalesef :(
    Sevgiler, saygılar efendim..

    YanıtlaSil
  24. Sevgili Lô - Lâ;

    Gri kent'e Mavi bir gökyüzü,en sıcağından koca bir güneş ve beyaz bulutlar diliyorum..:)

    Gökkuşağını siz yerin koymuşsunuz zaten..:)

    Selam ve sevgi ile..

    YanıtlaSil
  25. Sevgili nani;

    Benim çok şey bilmediğim doğru..

    Ancak siz kendinize haksızlık ediyorsunuz..
    Eminim ki;benden çok daha fazla şey biliyorsunuzdur,hem bu konuda,hem de başka konularda..

    Sakın yine yanıldığımı söylemeyin..

    Saygı ve sevgi ile..

    YanıtlaSil
  26. Gören göz size ait,
    kişi kendi gibi bilir kişiyi,
    gördüğünüz sizsiniz !

    Saygı ve sevgi bizden efendim...

    YanıtlaSil
  27. Sevgili nani;

    Eyvallah..:))

    Teşekkürler..

    Saygı ve sevgi ile..

    YanıtlaSil
  28. Bu hanım, bu türküyü ama ille de bu türküyü ' bir başka güzel' yorumlamış be Deli Abim :) Dinledikçe daha bir farkına varıyorum, eyvAllah...

    YanıtlaSil
  29. Sevgili ÖZ;

    Gerçekten türkü çok güzel..
    Sözleri çok derin anlamlar taşıyor..
    Müziği harika..
    Hele Aynur Haşhaş'ın yorumu,çok farklı ve içten..

    Sevgiler güzel kardeşim..:)

    YanıtlaSil

Dost dilinden