Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

3 Şubat 2011 Perşembe

GÖZLER/İN-2





Görsel : Deviantart
 
                                                                                                                                  Beni ateşle sınayan
                                                                                                                                  gözlerin sahibine...


GÖZLER/İN-2
Beni ışıksız bırakma..
sen benim ışığımsın..
eğer gidersen gözlerimi de götür olur mu..?
ışık olmayınca gözlere ihtiyaç olmazmış...

ama yüreğimin gözleri..
seni bir kez gördü ya..
bin  kez  öldü..
asla unutmaz ki.
öldü ,öldü..
dirildi..

hem gideceğin yere yüreğim ulaşır..
yüreğim kokunu tanıdı ya..
sen kokan kokunu..
sen geldin
ve sen kokan kokun yayıldı her tarafa..
belki Adem (a.s) bilir
cennette yaşadı ya...
ben bilemedim..
ve kokuna sen dedim..

Ve sen bir demet ışık oldun
kör oldu gözlerim..
bakamadım..
Yüreğimle tanıdım..
ilk ellerine dokundum..
ellerine ve saçlarına..
Dokunduğum her yerde tutuklu kaldım..
ben sen de kaldım..
saatler geçti..
günler haftalar geçti..
ben sen de kaldım..
zamanı durduran nefesinde kaldım..
Kanatlarım olduğunu hatırladım..
evet vardı...
uçacaktım..
uçamadım..
Ben hiç yalnız gökyüzünde uçmadım ki..
havalandık ama uçamadık..
kanatların
kanatlarım..
bekliyorum
kanatlanalım..
ve kaybolalım..
kendimizde kaybolalım..
senin gözlerin..
bakınca eridim
eridim..
ve yokluğun sırrına erdim..
gözlerinde erdim..
tarifsiz acıların tadına..
Gözlerin..
en merhametli cellat gibi...
cellat ve merhamet..
boynumu vururken ağlıyordu gözlerin..
yüreğime ağlıyordu...
bakıp gözlerime...
ne olur beni anla diyordu..
anla!
anladım ve ağladım...

gözlerin?
buluta konuk olmuş..
yağacak yağacak..
senin göz yaşların hep bana ulaşacak..
yağmurlardan sonra...
ben yeşereceğim yeniden..
kendi bedenimde..
Ve beni yeşerten o gözlere koşacağım..
ateşe koşan pervane gibi..
koşacağım,,
ulaşacağım..
Ve yanacağım, bir daha yanmamak üzere..
külümü savuracaklar bahçene..
Külüm tanıyacak kokunu,
sen kokan kokunu..
Ve bir gün yüreğinden geçerken ben...
bir damla göz yaşı düşecek küllerime,
acının ve aşkın gözyaşı
aşk acısının göz yaşları..
bir damla masum gözyaşı..
Her gün küllerime basacaksın..
bağrıma basar gibi,
ve..
beni,
bağrına basar gibi...

söyle!
küllerimden doğacak mıyım..?
Yeniden
gözlerine bakacak mıyım..?

Her akşam gözlerin dikilir karşıma,
bana Babil’den
masallar anlatır..
Çin'den,Laçin'den..
Hep ''Yusuf yüzlü çocuklar''
aşık olur Masal perilerine..
 Buluşurlar göğün altında,
bir çocuk heyecanıyla..
ve hep o kara cadı...
ağlarım,
cadı gitsin diye...
''Yusuf yüzlü çocuklar''
üzülmesin,
Peri kızları ağlamasın..
Gözlerin gülümser bana..
bu masal!
bu masal!
Ağlama çocuk!
 bu masal der,
gözlerin..


Senin gözlerin aydınlığın kapısı,
ama uçsuz bucaksız bir dünyanın da..
Ben gözlerinden anladım ..
anladım
ve ağladım...


25 Ocak 2011
İstanbul

39 yorum:

  1. İtiraf edeyim şiiri okurken aklıma Üstad Nazım'ın ''Gözlerin'' adlı şiiri düştü... :)

    ''Gözlerin gözlerin gözlerin,
    gün gelecek gülüm, gün gelecek,
    kardeş insanlar birbirine
    senin gözlerinle bakacaklar gülüm,
    senin gözlerinle bakacaklar.''

    Ne de güzel anlatmış o gözlerin kendisinde ki değerini sizin ki gibi...
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Gözlerine bakacak mıyım?

    Çok güzel olmuş, ellerine sağlık, yüreğin dert görmesin...

    Henüz uyanamamış, ilk satırlarını okumuş Sazan...

    YanıtlaSil
  3. Hani sordun ya; "sen Yusuf yüzlü çocukları gördün mü, büyümüşler mi " diye..

    Ben Yusuf yüzlübir çocuk gördüm, şimdi ,ekranın karşısında, yayınlamadan önce bu yorumu okuyup gülümsüyor olmalı :))

    Yusuf yüzlü çocuklar büyümez, iyi ki de büyümez,.. Büyüseler, bir çift göze bu kadar mana atfedebilirler mi hiç..

    YanıtlaSil
  4. Acına da, Hasretine de, AŞKına da, Kalemine de; eyv'Allah... Bir eyv'Allah da yüzüne çekeriz inşallah günün birinde, selam ve saygılarımla...

    YanıtlaSil
  5. kendi dilimden sevgiliye söylermiş gibi okudum.

    yalnız değiliz..

    YanıtlaSil
  6. Sevmem ben denenmeyi, sınanmayı... Ama ateşle sınanmak güzeldir. Sınayan gözlerin içine baka baka çıplak ayakla basarsın kora. Acıyı hissetmezsin ya hani. Güzeldir işte...

    YanıtlaSil
  7. vay be! dedim. o gözler dile gelseydi ; " teşekkür ederim bayım , benı cok utandırnız" derdi :))

    kal saglıcakla deliçocuk ..

    YanıtlaSil
  8. Sevgili 'oFeLya/kupakızı;

    Ben Üstad Nazım'ın eline su bile dökemem..
    Mukayesesi bile kabil değil..
    Üstad'a saygılar..
    Haddimi bilirim..
    Şiiri beyenmenize sevindim..:)))

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Sazan;

    Teşekkür ederim:)
    İltifat etmişsiniz..:)))

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Üryan;

    Hep çocuk kalsın..
    ''Yusuf yüzlü çocuklar''..
    Hiç büyümesin,değil mi..:)))

    YanıtlaSil
  11. Selam ve sevgiyle..
    Şaşırdım sadece.... Yüreğimin atışlarını ve nefesimdeki nefesi hissetmiş ve o gözlerdeki dünya yı görmüşcesine yazmışsınız "nasıl yani?" diyip durdum kendime..

    YanıtlaSil
  12. Sevgili OZ;
    Bir Eyvallah'ına Bin Eyvallah..:)
    Selamına bin selam olsun..:)
    Saygı bizden..

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Belh;

    Senin dilinden,
    Benim dilimden,
    ya da onun dilinden..

    Artık kelimeler siszindir..
    yorum da..
    Evet yalnız değilsiniz..:)))

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Kedi;

    Sevmesek de biliriz...
    değil mi..?:)))

    YanıtlaSil
  15. Sevgili hayatbirkutuçikolatagibidiryeğeN!!

    Belki de Demiştir..:))
    Kim bilir...?

    YanıtlaSil
  16. Sevgili Özlem;

    Yanan yüreklerin ortak bir dili var derler..
    Kelimesiz cümlesiz...

    YanıtlaSil
  17. Şair derki;
    Ey gözlerimin arka bahçesi bu dağa tırmananlar düşer seyredenler değil..

    Ve derimki kirpiklerinin altında düşlerini taşırlar gözbebellerinde yokluklarıni büyütürler.. nasil bir sevda bu okudugum oyle guzel oyle derin

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Ruhumun Cesareti;

    Sevdalar hep güzeldir...
    değil mi..?/:)))

    YanıtlaSil
  19. Gözler kalbin aynasıdır, yalan nedir bilmez onlar... Çocuklar gibi...

    YanıtlaSil
  20. Sevgili aysema;
    Hoş geldin..

    Gözler asla yalan söylemez..
    evet evet çocuklar gibi..:)))

    YanıtlaSil
  21. Uzunca ve yürek ıslatan bir şiir...

    Islatılarak yenecek aklı başında bir dayak gibi...

    Ne alaka deme ;okudukça bana dayak yemişlik hissi verdi hatıralar.
    Bir çift gözün içinde erimek aslında dayak yemek gibi.

    Hemşehrime sevgilerimle...
    Yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  22. Sevgili amak-ı hayal;

    Bir çift gözün içinde erimek de var..
    Eriyip yokluğun sırrına ermek de var..

    Dayak mı dedin..?
    Hep yemiyor muyuz zaten..

    Sevgili hemşehrime,sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  23. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  24. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  25. Sevgili Nehir;
    Biraz önce Üryan'ın Bloguna uğradım,
    Aşk;''Tutuşmak''tır diyor...
    Tutuşup cayır cayır yanmak...
    Galiba doğru söylüyor..

    Çok şey istemiyorsun..
    Ama az da değil..:)))

    YanıtlaSil
  26. Boynumu vururken ağlıyordu gözlerin.

    Ne güzel yazıyorsun Budeliçocuk. Çok serbest ve çok ağır bir tarz bu aslında. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  27. Sevgili francesca;
    Beğenmene sevindim..:)))
    Sevgi ve saygı benden..:)

    YanıtlaSil
  28. Sevgili deep;

    Sana uğrayacağım..:)

    YanıtlaSil
  29. Toprağım özlettin kendini.Nerelerdesin?

    YanıtlaSil
  30. Dokunduğum her yerde tutuklu kaldım...

    Güzeldi...

    YanıtlaSil
  31. Sevgili amak-ımhayal;
    Bazen kuraklık oluyor bilirsin..:)))

    YanıtlaSil
  32. Sevgili Ruhumun Cesareti;

    Zaman geçiyor..
    Haklısın..:)))

    YanıtlaSil
  33. Sevgili ebruli günce;

    İnsan sürekli tutuklu ya..
    Bazen isteyerek..
    Bazen de istemeden..

    YanıtlaSil
  34. tum blogu okumaya oldukca iyidir

    YanıtlaSil
  35. Sevgili Adsız;
    Hoş geldiniz..

    Blogum hakkındaki nazik takdirleriniz için de ayrıca teşekkür ederim..

    Saygı ile..

    YanıtlaSil

Dost dilinden