Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

24 Ocak 2011 Pazartesi

GÖZLER/İN-1

      




GÖZLER/İN

Ey gönlü güzelim..
şimdi sen ,zihninde koca bir dünya..
ve o koca dünyanın açmazları..
gel-gitleri..
Ve küçük bir köşede
kendine sığınmış asi ve asil..


Savruluyor zihnimdeki karanlıklar...
Aydınlık çağırıyorum..
kuş sesi gibi..
Yok yok.!
çocuk sesi de olsun..
Çiğdem kokan çocuk sesi..
Ve bir ana hasretle doğruluyor..
bakıp koynundaki resme..
yanakları ıslak..
gözleri çok uzaklarda..

Daha beş yaşında bir Zeynep..
''Amca! cennete giden anneler de gelecek mi bayrama?''
diyor..
titreyen sesiyle..
Susuyorum..
Çocuğa susuyorum..
boğazım da bir darlık,,
Gözlerim yaşla dolu..
aktı akacak..
konuşamıyorum …
kelimeler firarda
cümle tutuklu..
Soruyorum kendime;
Eyyy! sen /ben
hadi cevap versene çocuğa,
daha kaç çocuğun anne özlemine susacaksın..
Daha kaç çocuktan gözlerini kaçıracaksın..
Daha kaç çocuk anne özlemini soracak..
konuş,
susma!
susma!
sus..!
sus..!
Susunca özlem bitecek mi?
Sen hala zihnimin en karanlık noktasında
kendini çarmıha germekle meşgul..
Sen hala kendi zihninden..
kendini sallandırıyorsun boşluğa..
Gözlerini kaçırıyorsun..
O bir çift ela göz..
beni yakıp kavuran..

*********
Aydınlık çağırıyorum...
geceye inat olsun..
gelmiyor..
gelir gibi yapıyor..
ama gelmiyor..
neden diyorum..
neden neden!
Usulca;
''Sabah çok yakın ''
diyor..
Sabah çok yakın!

sen bana inat,
kendi gözlerini oymakla meşgulsün..
Benden kaçırdığın o bir çift ela göz...
Arkasında darağacı gördüm..
evet gözlerinin arkasında,
dar ağacı..
Her gün ruhumu asıp
iskemleyi tekmelediğim..
Ve her gün beni ipten aldığın..
gözlerin...
Çok dalgın,
Çok yorgun..
çok
yok..
asla,
Dayanamam,
gözyaşı, şimdi olmaz..
ben de ağlarım..
Gözlerini tekrar yerine koy..
hadi..
Ben senin gözlerine tutuldum ya..
tutuldum da tutkun kaldım ya..
Gözlerin olmazsa,
ne yaparım!
beni azad etmen
ölüm demek..
ölüm!


Şimdi Aydınlık çağırıyorum..
zihnim bulanık...
Sabah çok yakın..
Cismim yorgun..
sen gelip kapımda duruyorsun..
odam aydınlanıyor..

Siriderya kıyısında med cezire yakalanıyor sular..
Taşkent sokaklarında bir çerçi dolanıyor umutla,
Buhara'da Bir kız camları siliyor...
Kabil'de bir çocuk boyundan büyük bir silahla oynuyor..
İsfahan'da bir nakkaş..
heykeli okşuyor aşkla,
Halep'te bir müezzin ezan okuyor
en mazlum ve en masum..
yanık sesiyle..
Şam'da bir kadın çocuğuna meme veriyor..
uykusunun en derin anında..
Erzurum'da bir delikanlı;
türkü söyleyerek geçiyor camın önünden,
sevdiği baksın diye..
Ankara'da bir fahişe sıyrılıyor sıcak yataktan..
boşluğa düşercesine..
İstanbul'da ;
Martılar uçuşuyor çığlık çığlığa..
sen geliyorsun odama..
gözlerin geliyor..
aydınlanıyor dünyam...

Kalkıp selam duruyorum..
mütebessim ve aydınlık gözlerine ..


selam duruyorum..
Sabah oluyor....



İstanbul 23.01.2011





38 yorum:

  1. Tutuklu kalmak yarin gözlerinde:
    "Gözlerin olmazsa,
    ne yaparım!
    beni azad etmen
    ölüm demek.."dedirtiyorsa insana; işte o zaman "aşıka Bağdat sorulmaz ufukları aşar gider sorgusuz sualsiz"bence.Güzel dizelere ne denir? sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Yorum yapmıyorum Deli! O değil de, tekmeleteceksin iskemleyi, Eyv'Allah...

    YanıtlaSil
  3. çok beğendim,çok harika.harika işte.Diyecek başka birşey bulamıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Upuzun, çok güzel.
    Çok güzel yazıyorsun budeliçocuk :)
    Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Ay O'nun şehrinden doğuyor, benim şehrime geliyor
    Bir araba, bir uçak, bir tren kalkıyor O'nun şehrinden benim şehrime doğru
    Bir rüzgar esiyor O'nun şehrinden benim şehrime doğru..
    kokusunu alıyorum..

    selamlar..

    YanıtlaSil
  6. Cevapsız sorular, nasıl cevap vermeli şimdi, nasıl!

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel bir şiir.
    Duyguların ne güzel dile getirilişi.
    Karmaşalar içinde çıkış yolu bulup aramak. Hala sevgiye inanabilmek ve yaşayabilmek.

    YanıtlaSil
  8. Sabah olma vakitleri, karanlıkların en karanlık olduğu saatlerin ardındadır.
    Yaşa zifiri karanlığını, en koyusundan..
    Sabah olucak çok az kaldı!..
    Belki de kalmadı bile..
    Başladı, ama daha biz göremedik ilk ışımayı..

    Gözlerini kapa, içinde gördüğün, yaşama sevincin olan, bir çift ela gözü de kapat..
    Ela gözler açılırsa da kapat,
    TÜM GÜCÜNLE,
    gücün yeter buna biliyorum !!!
    Sakın vazgeçme sakın açılmasınlar..
    Ne zorları aştın sen,
    HATIRLA !!!
    Kaç başı dumanlı dağın zirvesine Allah'ın yardımı ve kendi iradenle çıktın..

    Karanlıkda kapattığın gözlerin, açıldığında,
    kamaşacak ışıkla..
    Yüreğin ise yeni doğum yapmış annenin sıcak kollarında,'masum' ve 'sabah' atacak artık...

    Güven bana, ÖYLE OLACAK !!!

    YanıtlaSil
  9. Sevgili sufi;
    Ne güzel demişsin..:)))
    Evet ''aşığa Bağdat sorulmaz..''
    Teşekkürler..:)))

    YanıtlaSil
  10. Sevgili OZ;
    Delilikte farkımız yok diye bilirim..
    Evet birgün..
    vuracağız son tekmeyi..
    bizi uçmakten engelleyen her şeye..
    selam ve sevgi ile...:)

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Pınar..:)
    Çok teşekkür ederim..
    çok,çok,
    çok işte...
    teşekkürler..:)

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Üryan;

    Yazmamdaki katkın için,cesaret veren dost yüreğin için...
    ....
    için...

    çok...
    çok......
    çok.........

    çok işte...:)))

    YanıtlaSil
  13. Sevgili francesca;

    Çok teşekkürler.:)

    YanıtlaSil
  14. Sevgili belh;

    Kokusunu aldığına..
    ulaşman ve bir daha ayrılmaman dileği ile..
    selamlar..:)

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Kelimeler Dünyası;

    Hayatın kendisi kocaman bir soru değil mi..?
    Er geç,bulacağız cevabını..
    değil mi..?
    selamlar..:)

    YanıtlaSil
  16. Sevgili asahhara;
    çıkış yolu bulmak..
    Sevgiye inanmak mı?
    iman etmek mi?

    Ben sevgiye ve sevgiliye !!İMAN'' ederim..
    Şeksiz ve şüphesiz...

    saygımla..:)

    YanıtlaSil
  17. Sevgili Ömür;

    ben bu bir çift ela gözde tutuklu kaldım..tutuldum kaldım..
    tutsak değilim..
    kendi ayağımla gidip tutuldum..
    ayrılamam ki,
    ayrılık ölüm gibi..:)
    Hatta ölümden de beter..
    saygımla..:)

    YanıtlaSil
  18. Çok merak ettim yav şu bir çift gözün sahibini...

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Kedi;
    İlahi Kedi,şiir hakkındaki yorumun bu kadar mı?

    ''Bir çift gözün sahibi'' soyut desek..
    illa da her şey somut olmak zorunda değil...
    değil mi?

    Sadece şu kadarını bil,
    sahibi biliyor...

    Sevgi ve saygı ile..:)

    YanıtlaSil
  20. Herkesten bi farkım olsun çocuk. Yorum yapan yapmış zaten, sen de altına açıklama yapmışsın. Bana yoracak birşey kalmamış:) Ben direk can alıcı yerden vuruyorum işte:)))

    YanıtlaSil
  21. Sevgili Kedi;

    hayrola şiirde can alıcı bir yer mi var..?
    ben tamamının can alıcı olmasını istemiştim ama..
    Aslında sen vuracaksın ya..
    kendine bir hedef seçmen ondan olmasın..?
    sevgiyle..:)))

    YanıtlaSil
  22. Amaaan çocuk, niye hedef seçeyim ki kendime atış yapıcak olsam toptan tararım:) Sanki bütün şiir o gözlere gelebilmek için yazılmış gibi geldi bi an. Benim algılamam. Hem sana ne be kardeşim, şiir değil mi bu, istediğim gibi algılarım... Sen bizim yazılardan istediğini çıkarınca, bunu mu çıkardın çıkara çıkara diyo muyuz cık cık cık:)

    YanıtlaSil
  23. Sevgili Kedi;
    senin şiiri nasıl anlayacağını tarif edemem elbet..
    zaten sen gayet güzel anlamışsın..
    doğru da anlamışsın..
    Evet şiirin konusu ''O'' ve ''O''nun gözleri..
    Ama bazen bu ''O''lar somut bazen de soyut olur..
    Yav Kedi anla işte...
    Yakaladın bi açık,
    sıkıştırma köşeye beni..:)))

    YanıtlaSil
  24. Hani yüreğin dili demiştin
    İşte yüreğin dili bu sayfalarda..

    YanıtlaSil
  25. Sevgili Ruhumun Cesareti;
    Evet,yüreğin bir dili var,doğru,
    ama bu sayfalarda olup olmadığı tartışılır..
    En azından kendi sayfam için derim..
    teşekkürler..

    YanıtlaSil
  26. Bana göre diye dip not düşeyim o halde
    Bir de inanıyorum ben herşey güzel olacak
    Bunu da söylemek istedim..

    YanıtlaSil
  27. Sevgili Ruhumun Cesareti;
    Evet umarım ve temenni ederim ki;
    her şey daha güzel olsun..
    Yorumlarına da sonsuz saygı duyduğumu bilmelisin..
    Sevgimle...

    YanıtlaSil
  28. ruh hic asilir mi? kendine gel sabah oluyor :)
    Nefis yazmis, vesile olan ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  29. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  30. Sevgili Uma;
    Hoş geldin,

    Ruhumuzu her gün çarmıha geriyoruz ya,
    Bazen de kuyuya atıyoruz,Yusuf'unkuyusuna...
    Ya da Zindana..Ve ruhumuzu,ruhsuz darağacına çekiyoruz...

    Uma!
    Evet,galiba sabah oluyor..
    Sabahın aydılığına selam olsun...
    Aydınlık ve dost yüreklere bin selam olsun..
    Sevgimle..:)))

    YanıtlaSil
  31. Geç kalmışım...
    Söyleyecek bir şey kalmamış.
    Böhü.

    YanıtlaSil
  32. Sevgili LieLLa;
    Bir dahaki sefere erken bekliyorum..
    yine geç kalırsan karışmam..:)))

    YanıtlaSil
  33. Sevgili Deli Çocuk arkadaşım Elif'i hatırlattın bana tarzınız çok benziyor.Müsait bir zaman bakmanızı isterim.
    Sevgiler...
    http://zeynono--elif.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  34. o kızın ismi hep Zeynep olur dimi ? :)
    şiir cok güzeldi, ellerine saglık

    YanıtlaSil
  35. Sevgili içimden geldiği gibi~~~~;
    inşaallah bakacağım,
    sevgiler..:)

    YanıtlaSil
  36. Sevgili hayatbirkutuçikolatagibidiryeğeN!!;
    Önce hoş geldin..
    Şu adının kısaltması yok mu(!).:)
    Evet o kızın ismi hep zeynep olacak
    Hem de ''beş yaşında bir Zeynep''
    Yaşanmış bir kesittir..
    ve hep gözlerim nemlenir..

    Şiiri beğenmenize sevindim..
    saygı ve sevgi ile.:)))

    YanıtlaSil
  37. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Dost dilinden